Wednesday, December 1, 2010

Tentang air coca-cola.

Di sini mempunyai info menarik tentang air coca-cola yang menjadi kegemaran sesetengah orang.Ada kelebihan dan juga keburukan rupanya.Jadi kepada anda yang berminat dengan air coca-cola,jom kita tengok sikit sebanyak info air coca-cola ni.
1-Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya,para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Sesiapa ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga.
2-Menghilangkan sakit perut Cara: Biarkan Coca Cola terbuka selama beberapa saat, lalu setelah gasnya hilang, anda boleh  meminumnya untuk menghilangkan sakit perut.
3-Menyuburkan tanaman bunga dan tanaman lain di taman andaCara: Siram bunga-bunga ini dengan Coca Cola untuk meningkatkan keasaman pada tanah, keasaman ini mempengaruhi pertumbuhan tanaman sehingga tanaman cepat membesar.
4-untuk melonggarkan skru yang dah berkarata dah ketat:caranya sekali ag tuang 1tin coke,tunngu buat seketika skru tersebut pasti longgar dan boleh bibuka dengan senang je.
5-menghindari diri dari serangan asma:caranya,berdasarkan dari beberapa buku kedoctoran popular..untuk menghindari dari serangan asma,anda boleh meminum 2 tin coca-cola semasa  asma dating menyerang..
6-untuk menghilangkan kesan minyak dari pakaian:caranya..Masukan 1tin coca-cola dalam mesin basuh korang bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa.kesan minyak tu pasti hilang.kemudian bolehla diminum air basuhan tadi tu ye..sbab dah berperisa coca-cola tu..hahaha
7-Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta yang dari jenis chrome,caranya lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan coke.kesan karat hilanGG..wah ajaib coca-cola ni yee..
8-untuk menghilangkan kesan ‘corrosion’@hakisan pada skru/nat bateri kereta anda.caranya tuang saja 1tin coca-cola pasti kesan hakisan hilang serta merta..FUHH!!memang power la air coca-cola ni.
9-Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coca-cola. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah:fool: tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum.:plead: Tambah pula dengan ais!. Wahh!:lol: Rasa cam minum Coca-cola berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan id yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan Keluarga 69. Coka-cola membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coca-cola adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu. Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coca-cola, pasti gigi tu hilang/lebur dalam masa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!:huhu: Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coca-cola, sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.
10-Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coca-cola dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin macam jual di pasaran tu kerana ianya amat mahal!
Macam mana sekarang?Mahu minum air coca-cola lagi??huhu..Yang mana terlalu suka kan air coca-cola tu kurangkan la.Kencing manis pun boleh kena.