4 Rahsia Pelaris Kedai Makan

Gambar hiasan


Sebaris kedai makan yang banyak2, mesti ada pelanggan yang sikit, pelanggan yang banyka dan sedang2 je kan? Macam mana peniaga kedai makan ni tarik pelanggan diorang ae? 

Pernah tak dengar kedai makan yang menggunakan pelaris jin? wahh. Macam2 ada. Pelaris monyet, kuda la, tu jenis dari haiwan. Ada juga yang guna seluar dalam la. Uiiii... Macam2 la.

Tapi kali ni bukan la pelaris yang macam tu. Saya telah dikongsikan dengan pelaris yang baik punya. Saya selalu makan di kedai tersebut dengan kawan2 masa di UiTM. Terikut kawan makan kat situ, dan kedai makan tersebut biasanya akan dipenuhi dengan pelanggan.

Salah satu pelaris yang telah mereka gunakan adalah, Bersih. Keadaan kedai tu bersih, tak ada la lalat2 yang selalu terbang kat situ. Makan pon selesa kat situ. 

Kedua, Murah. Area Jengka kan ramai student U. Kalau mahal2 tak la ramai yang mampu nak makan. Biasa la student. Mesti la ak save bajet. huhu

Makanan tu murah, ditambah pulak dengan yang ke 3 ni banyak. Yang ni best la. Tu makan kenyang, hati pon puas la. Kadang2 bila order yang sama kat 1 meja tu ada jugak la tersikit pulak. Tapi biasanya memang dapat banyak.

Lepas tu pulak yang ke 4 adalah sedap. Murah + banyak + sedap. Kawasan bersih. Patut la kawan2 selalu ajak makan kat situ. Diorang da kena pelaris tu. hihi

Tu je la serba sedikit yang ingin dikongsi untuk hari ni. 

Sekian~
Comments
0 Comments