Pertanyaan Sebelum Berkahwin



Ha.. Bawah ni macam2 persoalan timbul kan sebelum berkahwin.. bla bla bla.. ha..jumpe pulak la website ni ha... Rancang Perkahwinan

eh..x kan nak belek gitu je..dapatkan la terus..huhu


  • Modal tak cukup tapi nak kahwin jugak? Mana nak cekau duit ni? Dah la baru dapat kerja..
  • Tak tahu apa yang nak dimulakan dulu? Apa ye nak dibuat dahulu? Terus beli barang kahwin? Buat hantaran? Ah, tak tahulah!!
  • Macam mana nak jimatkan masa tanpa perlu ambil banyak cuti sebelum kahwin? Nak cuti, dapat ke cuti panjang untuk kahwin nanti?
  • Kat mana nak ambil borang kebenaran kahwin? Pergi mana ye? Pejabat tok kadi?
  • Kat mana nak cari Mak Andam? Nak ambil maknyah ke mak andam "pure". Takut juga kena tipu!
  • Kat mana nak tempah caterer yang servis bagus & murah?  Yang penting  tak lari bajet dan  makanan pula  sedap..
  • Baju & warna apa yang sesuai dengan bajet?  Warna hijau merah?  Ungu? Tak tahu la yang sesuai dengan  saya..
  • Photographer mana yang sesuai, murah & available? Ke nak suruh adik je ambil gambar..
  • Siapa yang sanggup jadi pengapit dari sebelum hingga habis majlis? Siapa yang sesuai ye?
  • Barang hantaran nak bagi berapa jenis & nak upah siapa untuk gubahkan? 20 hantaran kot?
  • Khemah nak tempah berapa & warna apa?  Banyak la duit kena  lebur...
  • Menu untuk tetamu & makan beradap siapa nak pilih?
  • Tempat berkumpul & penginapan rombongan keluarga pihak lelaki siapa nak uruskan?
  • Cenderahati & bunga telur siapa yang akan pilih dan buatkan
Banyak kan persoalan muncul..konpem2 la bnyak lagikan yang muncul.. tengok kat web ni la senang..nah amek kawww...hehe >> Rancang Perkahwinan

Comments
0 Comments