Kelebihan Bawang Putih

Bawang putih dapat menguatkan sistem imun tubuh, penambahan sel darah putih yg dapat melawan penyakit, merangsang aktiviti sel pembunuh semula jadi dan menigkatkan pengeluaran antibodi... ia juga bertindak sebagai makanan antioksida yg mengurangkan pembinaan radikel bebas dalam darah..


p/s : bau dia pepaham la..:p

Kelebihan Tomato

Kajian di Itali mendapati golongan yang memakan tomato mentah sekurang-kurangnya 7 kali seminggu mengurangkan separuh risiko mereka terhadap penyakit kanser..
Jika anda tiadk menyukai tomato,, cili hijau,, lobak merah,, strawberi sesuai untuk menjadi pengganti.. Ni disebabkan mkanan tadi tuh ade antioksidan..:D

Kesan Tidur Lewat

Tidak cukup tidur adalah penyabab yang akan melemahkan sistem imun tubuh.. Pada waktu tidurlah imun tubuh kita terpaksa bekerja kuat.. itulah penyebab ramai yang akan jatuh sakit apabila mereka tidak mendapat tidur secukupnya..
 pundi hempedu aktif antara jam 11 malam dan 1 pagi,, manakala hati akan aktif pada 1 pagi dan 3 pagi.. jika anda tidak tidur pada masa ini,, ia akan mengganggu pusingan tubuh dan melemahkan sistem imun..

-->alamak...den pon salu jugak tido lambat nihh..."=_=

Gambar Anda 20 Tahun Akan Datang!!



waww!!ce korang tgk camne lak gamba korang mase 20 tahun akan datang.. Mesi ramai yang da cube kan..tapi x pe.. Yang mane belom cube tu try la tengok..klik >> 20 tahun <<

  1. Bukak la link nih >> http://in20years.com
  2. ok..lepas tuh korang upload gambar korang..tekan dekat upload your photo tu ok..
  3. pastu tengok la hasilnye ok..:D

koleksi keje yang tak boleh blaa

Solat Tetapi Mencuri

Pernah seorang sahabat datang kepada Rasulullah. Dia mengadu kepda Nabi tentang solat tetapi suka mencuri.
"sesungguhnya ada seorang yang bersembahyang pada waktu malam, apabila waktu pagi dia mencuri". Baginda menjawab yang bermaksud: "sesungguhnya apa yang dibaca ( dalam solat ) itu akan mencegahnya".(Ahmad bin Hanbal, Musnad al-imam Ahmad bin Hanbal, jil. 2

Faktor Seorang Jutawan


  1. Jujur dengan semua orang
  2. Berdisiplin
  3. Mudah Mesra
  4. Pasangan Yang Memahami Dan Menyokong
  5. Bekerja Lebih Keras Berbanding Orang Lain
  6. Mencintai Karier Dan Perniagaan
  7. Mempunyai Kualiti Kepimpinan Yang Tinggi
  8. Mempunyai Semangat Persaingan Yang Tinggi
  9. Cekap Dalam Pengurusan
  10. Kemahiran Menjual Produk Dan Idea Sendiri

Hak sape??

Sepasang suami isteri bercerai dan masing-masing bertengkar untuk mendapatkan hak penjagaan anak tunggal mereka. Mereka pun pergi ke pejabat agama, jumpa kadi untuk minta nasihat


Kadi : "Kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak awak tu?"
Isteri : " Saya yang mengandungkan anak tu. Saya yang melahirkan anak tu. Dia keluar dari perut saya!"


Suami yang terkedu sedang serius memikirkan alasan apa pula yang hendak diberikan kepada kadi


Kadi : "Hah...kamu..bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela?"
Suami: " Tuan kadi, kalaulah saya ada syiling seringgit dan saya "masukkan"dalam vending machine, selepas tu saya tekan butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. Saya nak tanya tuan, air tin yang keluar tu hak saya atau hak mesin?"
Kadi : "hak kamulah!!"
Suami " Hah..samalah dengan kes ini tuan!"

Korang boleh buat macam ni?

Smart la.. Gune ipad je jadi hologram.. But cume edit je nihh..:p


ayat best hari ini (1)

I hate you today doesn't mean i hate you tomorrow. Feeling change according to the timeline goes.

Angry Bird

Smart pulak gamba ni..:p


Zizan Masuk Hospital

Zizan Raja Lawak telah dimasukkan ke hospital kerana keradangan otot..