Power betul BABY ni

Jom rehat jap sambil tgk video ni .....:)

Tarian Ghairah

Dihiburkan oleh sekumpulan gadis sebelum menjalani ritual khas bagi menjadi ahli pertubuhan kongsi gelap..

DITAHAN...gadis yang menghiburkan program terbabit.

Gadis penghibur

KUMPUL... belia dan remaja dikumpulkan polis, kelmarin.

Remaja dan Belia yg ditahan

Sumber : Metro

Kadang - Kadang


Kadang - kadang ,
Bila si dia menolak ,
Bila si dia menjauh ,
Bila si dia mengelak ,

---------Bukan lah di sebabkan si dia membenci kamu ,Bukan kerana kamu bertepuk sebelah tangan ,Bukan juga kerana cuma kamu seorang yang merasakan segala rasa itu , ------


Tetapi kerana si dia tahu ,
Dan kerana si dia sedar ,
Ini bukan caranya ,
Ini bukan masanya ,
Walaupun si dia mempunyai rasa yang sama .

Julai - Disember

Julai
  • Sangat suka didamping.
  • Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
  • Agak pendiam kecuali dirangsang.
  • Ada harga dan maruah diri.
  • Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
  • Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
  • Sangat menjaga hati orang lain.
  • Sangat peramah.
  • Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
  • Berjiwa sentimental.
  • Jarang berdendam.
  • Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
  • Tidak suka benda remeh-temeh.
  • Membimbing cara fizikal dan mental.
  • Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
  • Layanan yang serupa terhadap semua orang.
  • Tinggi daya simpati.
  • Pemerhatian yang tajam.
  • Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
  • Mudah dan rajin belajar.
  • Suka muhasabah diri.
  • Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
  • Suka mendiamkan diri.
  • Suka duduk di rumah.
  • Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
  • Tidak agresif kecuali terpaksa.
  • Lemah dari segi kesihatan perut.
  • Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
  • Minta disayangi.
  • Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
  • Terlalu mengambil berat.
  • Rajin dalam membuat kerja
Ogos
  • Suka berlawak.
  • Mudah tertawan padanya.
  • Sopan santun dan mengambil berat terhadap orang lain.
  • Berani dan tidak tahu takut.
  • Orangnya agak tegas & bersikap kepimpinan.
  • Pandai memujuk orang lain.
  • Terlalu pemurah & bersikap ego.
  • Nilai harga diri yang sangat tinggi.
  • Dahagakan pujian.
  • Semangat juang yang luar biasa.
  • Cepat marah & mudah mengamuk.
  • Mudah marah apabila cakapnya dilawan.
  • Sangat cemburu.
  • Daya pemerhatian yang tajam & teliti.
  • Cepat berfikir.
  • Fikiran yang berdikari.
  • Suka memimpin & dipimpin.
  • Sifat suka berangan.
  • Berbakat dalam seni lukis, hiburan & silat.
  • Sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk.
  • Cepat sembuh apabila ditimpa penyakit.
  • Belajar untuk bertenang.
  • Sikap kelam kabut.
  • Romantik, pengasih dan penyayang.
  • Suka mencari kawan
September
  • Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
  • Sangat cermat, teliti & teratur.
  • Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
  • Pendiam tapi pandai bercakap.
  • Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
  • Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
  • Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
  • Sangat sensitif yang tidak diketahui.
  • Seorang yang banyak berfikir.
  • Daya pentaakulan yang baik.
  • Otak bijak & mudah belajar.
  • Suka mencari maklumat.
  • Kawal diri dari terlalu mengkritik.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
  • Suka sukan, hiburan & melancong.
  • Kurang menunjukkan perasaannya.
  • Terluka hatinya sangat lama disimpan.
  • Terlalu memilih pasangan.
  • Sukakan benda yang luas.
  • Bersistematik
Oktober
  • Suka berbual.
  • Suka orang yang sayang padanya.
  • Suka ambil jln tengah.
  • Sangat menawan & sopan santun.
  • Kecantikan luar & dalam.
  • Tidak pandai berbohong & berpura-pura.
  • Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan.
  • Sentiasa berkawan.
  • Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama.
  • Cepat marah.
  • Macam pentingkan diri sendiri.
  • Tidak menolong orang kecuali diminta.
  • Suka melihat dari perspektifnya sendiri.
  • Tidak suka terima pandangan orang lain.
  • Emosi yang mudah terusik.
  • Suka berangan & pandai bercakap.
  • Emosi yang kelam kabut.
  • Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan).
  • Suka melancong, bidang sastera & seni.
  • Pengasih, penyayang & lemah lembut.
  • Romantik dalam percintaan.
  • Mudah terusik hati & cemburu.
  • Ambil berat tentang orang lain.
  • Suka kegiatan luar.
  • Seorang yang adil.
  • Boros & mudah dipengaruhi persekitaran.
  • Mudah patah semangat
November
  • Banyak idea dalam perkara.
  • Sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya.
  • Berfikiran kehadapan.
  • Berfikiran unik dan bijak.
  • Penuh dengan idea-idea baru yang luarbiasa.
  • Pemikiran yang tajam.
  • Daya firasat yang sangat halus dan tinggi.
  • Sesuai jadi seorang doktor.
  • Cermat dan teliti.
  • Personaliti yang dinamik.
  • Sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia.
  • Banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra.
  • Berani, pemurah setia dan banyak kesabaran.
  • Terlalu degil dan keras hati.
  • Apabila berkehendak sesuatu, akan diusahakan sehingga berjaya.
  • Tak suka marah kecuali digugat.
  • Mudah ambil berat terhadap orang lain.
  • Pandai muhasabah diri.
  • Cara berfikir yang lain dari orang lain.
  • Otak yang sangat tajam.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Tidak hargai pujian.
  • Kekuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi apabila berkehendak sesuatu.
  • Cuba sampai berjaya.
  • Badan yang sasa.
  • Kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam dan romantik.
  • Tidak pasti dengan hubungan kasih sayang.
  • Suka duduk d irumah.
  • Sangat rajin dan berkemampuan tinggi.
  • Amanah, jujur, setia dan pandai berahsia.
  • Tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah
Disember
  • Sangat setia dan pemurah.
  • Bersifat patriotik.
  • Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan.
  • Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa.
  • Bercita-cita tinggi.
  • Suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi.
  • Seronok bila didampingi.
  • Suka bercampur dengan orang.
  • Suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai.
  • Sangat jujur, amanah dan bertolak ansur.
  • Tidak pandai berpura-pura.
  • Cepat marah.
  • Perangai yang mudah berubah-ubah.
  • Tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi.
  • Benci pada kongkongan.
  • Suka berlawak.
  • Pandai buat lawak dan berfikiran logik

Rahsia Bulan Kelahiran(Jan - Jun)

Januari
  1. Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik.
  2. Sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik.
  3. Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan.
  4. Suka pada kecantikan, kekemasan dan teratur.
  5. Bersifat sensitif dan berfikiran mendalam.
  6. Pandai mengambil hati orang lain.
  7. Pendiam kecuali telah dirangsang.
  8. Agak pemalu dan mempunyai daya tumpuan yang sangat tinggi.
  9. Mudah mendisiplinkan diri sendiri.
  10. Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema.
  11. Bersikap romantik tetapi tidak pandai memperlihatkannya.
  12. Cukup sayang pada kanak-kanak.
  13. Suka duduk di rumah.
  14. Setia pada segala-galanya.
  15. Perlu belajar kemahiran bersosial.
  16. Sifat cemburu yang sangat tinggi


Februari
  1. Berfikiran abstrak.
  2. Sukakan benda yang realiti dan abstrak.
  3. Bijak dan pintar
  4. Berpewatakan yang mudah berubah.
  5. Mudah menawan orang lain.
  6. Agak pendiam.
  7. Pemalu dan rendah diri.
  8. Jujur dan setia pada segalanya.
  9. Keras hati untuk mencapai matlamat.
  10. Tidak suka dikongkong.
  11. Mudah memberontak apabila dikongkong.
  12. Suka kegiatan yang lasak.
  13. Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif.
  14. Mudah mempamerkan marahnya.
  15. Tidak suka benda yang remeh-temeh.
  16. Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya.
  17. Sangat berani dan suka memberontak.
  18. Bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya.
  19. Pemerhatian yang tajam.
  20. Suka hiburan dan sukan.
  21. Suka benda yang bersifat seni.
  22. Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran.
  23. Berkecenderungan pada benda yang tahyul.
  24. Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros.
  25. Belajar untuk mempamerkan emosi
Mac
  1. Berpesonaliti menarik dan menawan.
  2. Mudah didampingi.
  3. Sangat pemalu dan pemendam rasa.
  4. Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
  5. Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
  6. Suka pada kedamaian.
  7. Sangat peka pada orang lain.
  8. Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
  9. Tidak cepat marah dan sangat amanah.
  10. Tahu membalas dan mengenang budi.
  11. Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
  12. Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
  13. Suka berangan-angan.
  14. Suka melancong.
  15. Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
  16. Kelam kabut dalam memilih pasangan.
  17. Suka dengan hiasan rumahtangga.
  18. Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
  19. Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
  20. Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan
April
  1. Sangat aktif dan dinamik.
  2. Cepat bertindak membuat keputusan tetapi cepat menyesal.
  3. Sangat menarik dan pandai menjaga diri.
  4. Punya daya mental yang sangat kuat.
  5. Suka diberi perhatian.
  6. Sangat diplomatik (pandai memujuk ).
  7. Berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang.
  8. Sangat berani dan tiada perasaan takut.
  9. Suka perkara yang mencabar, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah.
  10. Emosi cepat terusik.
  11. Cuba kawal perasaan.
  12. Kecenderungan bersifat pendendam.
  13. Agresif dan kelam kabut dalam membuat keputusan.
  14. Kuat daya ingatan.
  15. Gerak hati yang sangat kuat.
  16. Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain.
  17. Berpenyakit disekitar kepala dan dada.
  18. Sangat cemburu dan terlalu cemburu
Mei
  1. Keras hati & tegas.
  2. Kuat semangat & bermotivasi tinggi.
  3. Pemikiran yang tajam.
  4. Mudah marah apabila tidak dikawal.
  5. Pandai menarik hati & perhatian orang lain.
  6. Perasaan yang amat mendalam.
  7. Cantik dari segi mental & fizikal.
  8. Tidak perlu dimotivasikan.
  9. Tetap pendirian, tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain.
  10. Mudah dipujuk.
  11. Bersikap sistematik (otak kiri).
  12. Suka berangan.
  13. Kuat daya firasat memahami apa yang terlintas di hati orang lain tanpa diberitahu.
  14. Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit.
  15. Daya khayalan yang tinggi.
  16. Permikiran yang tajam.
  17. Pandai berdebat.
  18. Fizikal yang baik.
  19. Kelemahan sistem pernafasan.
  20. Suka sastera, seni & muzik serta melancong.
  21. Tidak berapa suka duduk di rumah.
  22. Tidak boleh duduk diam.
  23. Tidak punya ramai anak.
  24. Rajin dan bersemangat tinggi.
  25. Agak boros
Jun
  1. Berfikiran jauh & berwawasan.
  2. Mudah ditawan kerana sikap baik.
  3. Berperangai lemah lembut.
  4. Mudah berubah sikap, perangai, idea dan mood.
  5. Idea yang terlalu banyak di kepala.
  6. Bersikap sensitif.
  7. Mempunyai pemikiran yang aktif (sentiasa berfikir).
  8. Sukar melakukan sesuatu dengan segera.
  9. Bersikap suka menangguh-nangguh.
  10. Bersikap terlalu memilih & mahukan yang terbaik.
  11. Cepat marah & cepat sejuk.
  12. Suka bercakap & berdebat.
  13. Suka buat lawak & bergurau.
  14. Otaknya cerdas berangan-angan.
  15. Mudah berkawan & pandai berkawan.
  16. Seorang yang sangat tertib.
  17. Pandai mempamerkan sikap.
  18. Mudah kecil hati.
  19. Mudah kena selsema.
  20. Suka berkemas.
  21. Cepat rasa bosan.
  22. Sikap terlalu memilih & cerewet.
  23. Kurang mempamerkan perasaan.
  24. Lambat untuk sembuh apabila terluka hati.
  25. Suka pada barang yang berjenama.
  26. Mudah menjadi eksekutif.
  27. Kedegilan yang tidak terkawal.
  28. Sesiapa yang memuji, dianggap musuh. Siapa yang menegur dianggap kawan.

Sunnah ketika minum

  1. Membaca Bismillah
  2. Minum dengan tangan kanan
  3. Bernafas di luar gelas ketika minum sebanyak 3 kali dan minum sekali.
  4. Minum dalam keadaan duduk
  5. Memuji Allah ketika minum

Malam jumaat hehehe

Pada malam jumaat si suami memberikan sedikit tazkirah kepada isterinya sebelum menunaikan kewajiban sebagai lelaki ...




Suami :Menurut ulama ,Jika kita berhubungan intim 1x pada malam jmaat (sunnah rasul) bererti kita telah membunuh 40 ekor setan .
Isyeri :Kalau macam tu ,kalau main 2 kali bang ?
Suami :Bererti kita membunuh 80 ekor setan .
Isteri :kalau 3 kali bang ?
Suami :120 setan .
Isteri :kalau 4x bang?
Suami :160 setan .
Isteri :kalau 14x pulak bang ?
Suami :itu kau nak bunuh aku,,,,,,setan...!


Adoinye pun...Ape da~~~~

Tanda lelaki betul2 sayang

Apa tanda lelaki betul2 jatuh cinta??jom tengok..
  • Buat sesuatu dengan rela hati untuk si dia
  • Dia akan selalu menasihati kekasihnya
  • Akan cuba selalu menghiburkan kekasihnya
  • Mengongkong kekasihnya kerana cemburu
  • Takut kehilangan kekasihnya
  • Sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana curiga
  • Tidak suka kekasihnya rapat dengan lelaki lain
  • Mudah merasa cemburu dan sensetif bila kekasihnya kurang menumpukan perhatian kepadanya.
  • Jadi rajin dan sanggup membantu kekasihnya
  • Menjadi gelabah bila kekasihnya berjauhan terlalu lama
  • Sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya
  • Mementingkan kekasihnya dari diri sendiri
  • Selalu bertanya kekasihnya samada sayang padanya
  • Tidak melayan perempuan lain kecuali ada perkara yang penting
  • Dia menganggap kekasihnya paling dipercayai dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawa sendiri
  • Dia tidak akan berlaku curang
  • Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmatanya untuk seorang perempuan..So??....:)
~~END~~

Ketika bangun tidur

  • Menyapu kesan tidur pada muka dengan tangan .
"Rasulullah bangun daripada tidur lalu beliau duduk sambil menyapu kesan-kesan tidur pada wajahnya".(Direkodkan oleh Muslim)
  • Membaca doa bangun daripada tidur
  • Bersugi
"Rasulullah apabila bangun daripada tidur ,beliau menggosok giginya menggunakan siwak (kayu sugi)".(Direkodkan oleh Bukhari)

Buaya tembaga gergasi

Tu dia.. Besar beb buaya ni..Apa la yang dia dah makan tu..

PENDUDUK kampung mengerumuni buaya tembaga jantan sepanjang 6.4 meter yang ditangkap di bandar Bunawan, Pulau Mindanao, Filipina.

Tempat : Manila
Panjang buaya : 6.4 meter
Berat : 1075kg

Selebihnya korang boleh tengok dekat myMetro ..

Curang...!!tak boleh bla...

Juliana : "Abang Mie... Jom la datang rumah... saya rindu la.. lagipun suami saya pergi oversea tadi.."


Helmi : "baiklah malam esok abang pergi tau... nanti pandai la abang tipu isteri abang tu.."


Juliana : "Oh ya.. sebelum datang esok.. abang cukur misai kasi licin dulu ye.. abang tahukan saya suka lelaki yg baby-face."


Helmi : "Alamak... yang ni susah sikit.. isteri abang suka abang simpan misai ni nanti dia marah plak"


Juliana : "Alaaa... abang ni nak jumpa saya ke tak nie?"


Helmi : "oklah.. oklah.. Ana punya pasal.. apa saja abang sanggup"


Keesokan paginya, semasa Helmi hendak keluar untuk ke pejabat dia telah memesan kepada isterinya yang dia pulang lewat malam ini kerana ada mesyuarat penting... dan di pejabatnya.. Helmi telah mencukur misainya sampai licin..


Jam 4 pagi ketika Helmi balik ke rumahnya... isterinya sudah tidur... Dengan perlahan Helmi salin baju dan naik ke tempat tidur...tiba-tiba isterinya tersedar lalu meraba-raba wajah Helmi yang licin itu dalam kegelapan... dan berkata... "Kenapa kau tak balik lagi Jalil... kejap lagi suami akak balik...!!"


EErrRRkkKKKKK!!!! 2 X 5 .....

HATI-HATI pengguna facebook

Ni aku copy paste dari facebook je..Ada member aku post kat facebook ..


PEMBERITAHUAN INI UNTUK SEMUA PENGGUNA FACEBOOK: JIKA SESEORANG DALAM PROFIL ANDA ATAU seorang teman mengirimi Anda link yang mengatakan "KUNJUNGI FACEBOOK BARU", JANGAN BUKA... JIKA ANDA MEMBUKANYA, UCAPKAN SELAMAT TINGGAL PADA AKaUN FACEBOOK ANDA! SEBENARNYA INI ADALAH PEKERJAAN DARI HACKER yang mencuri maklumat Anda dan menghapus ANDA SECARA kekal DARI HALAMAN ANDA SENDIRI.SILAKAN COPY...... kirim ke GRoUP DI FACEBOOK ANDA bukan hanya teman-teman Anda!sebarkan semampunya

So ,hati - hati la semua rakan FB sekalian...:)

Air sejuk

Tahukah anda bahawa air sejuk mempunyai kelebihan?Ingin tahu apakah kelebihan air sejuk dan ais??Jom kita baca ni...

  • Orang yang tidur dalam udara yang sejuk dan berselimut untuk memanaskan tubuhnya adalah kombinasi yang baik untuk menjaga kesihatan secara menyeluruh dalam jangka masa pendek apatah lagi jangka panjang
  • Liputan ais di Antartika (daerah Kutub Selatan) dan Artik (daerah Kutub Utara) adalah pengimbang dasar bumi yang amat panas
  • Air sejuk yang hening dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur agar dapat kembali tidur seperti biasa
  • Udara panas lebih memudahkan penyebaran penyakit berjangkit kerana bakteria lebih agresif dan cepat membiak dalam cuaca begini
  • Kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya
  • Ais atau air sejuk dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan
  • Membiasakan diri mengunyah ais akan meningkatkan kecerdasan fikiran dan kepantasan pergerakan
  • Benarkan anak anda mengunyah ais kerana ini akan menguatkan giginya dan benarkan anak anda memakan ais krim secara perlahan-lahan dan berterusan sehingga batuknya hilang dalam masa beberapa jam kerana mengambil ubat batuk biasanya akan mengambil masa satu minggu untuk melegakan batuk secara total
  • Air sejuk atau ais kini dijadikan bahan perencat kepada kecederaan yang akut seperti demam panas yang biasanya dihidapi oleh bayi yang mempunyai potensi menghidapi penyakit sawan
  • Ais amat diperlukan oleh mana-mana atlit sukan dalam kecederaan yang tidak disangka-sangkakan
  • Air sejuk adalah terapi yang amat popular sebagai penguat tulang yang telah patah dengan syarat ia dibalut dengan kain hitam
  • Air sejuk dalam rahsia cuka adalah sangat baik untuk menguatkan tulang yang patah kerana ia dapat menyembuhkan tulang dengan lebih cepat
  • Air suam dengan rahsia cuka yang diminum akan melemahkan dan mengecutkan sistem aliran darah yang menjadi penyebab utama terjadinya lumpuh
  • Air sejuk secara psikologinya amat ditakuti oleh pesakit yang mengalami gangguan jin atau dikuasai oleh unsur-unsur spiritual yang jahat
  • Adalah makruh mengambil air sembahyang (wuduk) pada suhu yang tinggi atau yang telah terkena panas cahaya matahari yang pastinya akan mengganggu sistem deria pada kulit
  • Air sejuk mempunyai nada bunyi dalam tekanan rendah yang amat lembut lagi mengharmonikan
  • Air sejuk akan meningkatkan sistem imun yang luar biasa sebagai tenaga pencegahan berbagai penyakit alahan dan jangkitan
  • Air sejuk dalam rahsia ais memegang rahsia kepadatan molekul kristal yang paling keras iaitu Intan
  • Air sejuk adalah kuasa penyerap yang amat sesuai dijadikan sistem penghantaran tenaga yang paling cekap sehingga ke dasar sel yang jauh dan menyeluruh
  • Air sejuk mempunyai daya rangsangan yang boleh mengembalikan semangat orang yang telah hilang seperti pengsan, gila dan koma kembali sedar
  • Mandi air sejuk akan menguatkan tulang. Tulang yang berlebihan dengan urik asid akan meningkatkan suhu tulang dan melemahkan struktur tulang
  • Air sejuk lebih stabil molekul atomnya
  • Oksigen dan hidrogen bersifat panas dan ia menguasai bahagian perut. Adalah menjadi suatu kesalahan memulakan amalan pemakanan di waktu pagi dengan unsur-unsur yang panas. Minumlah seteguk air sejuk di awal pagi kerana ia akan menguatkan perut
  • Air kelapa muda bersifat sejuk dan amat baik untuk kesihatan kerana ia amat berkesan meneutralkan kesan keracunan dan keasidan yang berlebihan di dalam aliran darah. Tubuh secara semulajadi bersifat panas dan ia memerlukan pasangan yang bersifat sejuk
  • Air sejuk sesuai dijadikan air penawar kepada orang yang ingin merakamkan bunyi dalaman yang disertai dengan rasa kasih sayang dan keikhlasan
  • Air sejuk dapat merakamkan gelombang frekuensi rendah lebih stabil
  • Air sejuk lebih peka kepada gelombang frekuensi rendah yang dirakamkan melalui niat dalam amalan berwuduk

6 wanita jangan dikahwini..

Al-Nananah :
Perempuan yang banyak keluh kesah.Selalu tak cukup bila dapat sesuatu.



Wanita Al-Mananah:
Wanita yang suka mengungkit-ngungkit terhadap suaminya.


Wanita Al-Hunanah:
wanita yang ingin kepada suami yang lain(berkenan dengan laki2 lain).


Wanita Al-Hudaqah:
Wanita yang gemar akan sesuatu maka dia akan memaksa suaminya buat.


Wanita Al-Buraqah:
wanita yang sibuk bersolek dan mempedulikan amalan2 yang lain.


Wanita As-Salaqah:
Wanita yang kuat berleter pagi petang siang malam.

Bertunang tanpa sedar??

Percaya atau x, kita boleh ber”tunang” tanpa sedar?? Yup, kita boleh bertunang tanpa kita sedar, bila seorang lelaki, berhasrat untuk mengambil seorang perempuan untuk dijadikan isteri. Eh, itu memang normal bukan? Tapi, yang anda mungkin x tahu, anda sebenarnya sudah bertunang bila situasi seperti berikut berlaku: Lelaki menyatakan hasrat ingin menjadikan perempuan itu isterinya, dan perempuan itu bersetuju. Adakah dikira telah bertunang? Padahal tidak ada ibu bapa perempuan tersebut. Pinang dari segi hukum fiqah, bererti pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin pada pihak perempuan. Itu dipanggil pinang. Bila perempuan menjawab setuju, maka jadilah perempuan itu tunang laki tersebut. Situasi yang dianggap pinangan: "Aku nak jadikan kamu sebagai isteriku" "Kahwinlah dengan kita bila2" Bila si perempuan bersetuju, dia akan jadi tunang. Sama ada bercakap dalam telefon, tetap dah jadi tunang. Contoh: "lelaki sebut dalam telefon, "I nak jadikan u isteri I lah" Perempuan tersebut jawab, I sukalah, I setujulah, oraitt I’m fine, oklah, I redha atau apa2 yang menunjukkan dia suka dengan “pinangan” lelaki tersebut, maka ia sudah dianggap bertunang. Jadi, bila dia dah jadi tunang orang tanpa sedar, bila ada lelaki yang meminang, hukumnya haram. Kita orang melayu time nak tunang duk bawa rombongan 1 bas, bawak barang2 pinangan, itu sebenarnya adalah ADAT bukan dari segi hukum Islam. 
Dari segi hukum Islam, dah jatuh hukum tunang. Persoalan ialah bila Ibu bapa xde. Mengikut hukum syarak, kalau perempuan itu sudah diizin pada syarak. Sebagai contoh, perempuan yang cerdik, yang baligh, yang blh berfikir, etc dia sudah dianggap bertunang. Bila perempuan tu x menepati hukum syarak tersebut, contoh seperti x baligh lagi(baru darjah 3 mungkin), perempuan tu bodoh(x boleh berfikir), gila, dan sebagainya, makanya wali diperlukan untuk jawab “pinangan” tersebut.


Artikel ni aku copy and paste dari facebook je ni...huhu..:p

Adab dan cara tidur Nabi

Rasulullah s.a.w bersabda : Maksudnya :
"apabila kamu hendak tidur di tempat pembaringan kamu hendaklah berwuduk seperti berwuduk untuk solat. Kemudian hendaklah kamu baring di lambung kanan kamu, lalu kamu berdoa "ya Allah, aku serahkan diriku kepadamu, serta aku memohon perlindunganmu dan mengharapkan pahalamu. Tiada tempat untuk berlindung dan tiada jalan selamat kembali kepadamu.Ya Allah, aku bermohon kepada kitabmu yang telah engkau turunkan dan kepada Nabi yang telah engkau utus".(Riwayat Bukhari dan Muslim)


Paru-paru kanan lebih besar dari paru-paru kiri, ketika tidur mengiring ke kiri, jantung kita akan terhimpit.Oleh sebab itu Rasulullah bersabda "hendaklah kamu baring di lambung kanan kamu ".Jika tidur mengiring ke kiri, sistem pengaliran darah daripada jantung terganggu, ini akan mengganggu sistem pencernaan, pembuangan air besar dan menyebabkan keletihan dan kelesuan apabila bangun pagi.

Nak tau sex...

Ada seorang kanak-kanak baru memasuki alam tadika bertanya kepada ibunya ..."ibu ,sex ni apa bu" ??Ibunya terkejut dengan soalan anaknya itu ...
Setelah memikirkan jawapan untuk anaknya ,,, Ibu kanak2 tersebutpun menerangkan dengan panjang lebar untuk memberikan jawapan yang terbaik untuk anaknya ...Dia menerangkan sebaik yang mungkin supaya anaknya faham..


Tetapi ....Belum sempat ibunya menamatkan menjawab soalan anaknya ,,, anaknya berkata ,,,"bu,,kenapa panjang sangat jawapan ibu bagi ??Tempat kosong untuk tulis jawapan ni pendek je .." sambil menunjukkan muka hadapan buku :
Name :
sex :
Age :
Class :
Subject :


OPs...Terlebih suda.....:p.....hahaha

Fakta Lagi la ...

FAKTA - FAKTA (4)
  • Nama paling popular dan banyak digunakan di dunia adalah Muhammad .
  • Ikan yu kehilangan gigi lebih dari 6000 batang setiap tahun, dan gigi barunya tumbuh dalam masa 24 jam sahaja .
  • Julius Caesar tewas dengan 23 tikaman
  • Nama kereta Nissan berasal dari bahasa jepun Ni : 2 dan San : 3. Nissan : 23 .
  • Zirafah dan tikus boleh bertahan hidup lebih lama tanpa air daripada unta .
  • Seorang lelaki lebih mampu membaca tulisan dengan ukuran huruf kecil daripada wanita .
  • 98% dari perkosaan dan pembunuhan dilakukan oleh keluarga dekat atau teman si mangsa .
  • Semut dapat mengangkat beban 50 kali tubuhnya .
  • Pada tahun 1933, watak animasi Mickey Mouse menerima 800,000 surat dari peminat .
  • Titik diatas huruf i disebut ‘title’ .
  • Sebutir kismis yang dijatuhkan kedalam gelas berisi champagne segar akan bergerak naik turun dalam gelas .
  • Benjamin Franklin adalah anak bongsu dari orang tua bongsu keturunan ke 5 dalam keluarga bongsu .
  • Lidah zirafah panjangnya sekitar 50cm
  • Mulut menghasilkan 1 liter air liur setiap hari .
  • Kita bernafas kira-kira 23,000 kali setiap hari .
  • Kod Zip (Poskod) adalah kepanjangan dari ‘Zoning Improvement Plan’.
  • Coca-Cola mengandung Coca (yang merupakan zat aktif pada kokain) dari tahun 1885 sampai 1903 .
  • Rata-rata kita menuturkan 5000 perkataan setiap hari (walaupun 80% dari padanya kita bercakap pada diri sendiri) .
  • Seandainya kuota air dalam tubuh kita berkurang 1%, kita terus merasa haus .

Fakta menarik lagi ...

FAKTA - FAKTA (3)
  • Menara Kuala Lumpur merupakan yang tertinggi di Asia dan ketiga di dunia berharga RM250 juta. Ia berukuran 421 meter tinggi, seberat 100,000 tan, menggunakan 45,000 meter padu konkrit, 5,300 tan keluli tetuli tetulang dan 1,300 tan keluli struktur. 
  • Kuil Batu Caves mengandungi sebanyak 364 mata tangga iaitu dari paras bawah hingga ke dalam gua. Jumlah itu akan menjadi sepanjang kira-kira 170 meter jika mata tangga itu diluruskan menjadi satu garisan. 
  • Lapangan Terbang Antarabangsa Sepang yang dijangka beroperasi pada tahun 1998 berupaya mengendali 45 juta penumpang dan juga mampu mengendali sejuta tan kargo setahun.  
  • Menara kembar Petronas KLCC (Kuala Lumpur City Centre) yang setinggi 88 tingkat akan menjadi bangunan tertinggi di dunia, berukuran 450 meter tinggi. Ketinggian ini tiga kali ganda Kompleks Dayabumi. 
  • Jambatan Pulau Pinang (13.8km) merupakan yang terpanjang di Asia dan menduduki tempat ketujuh di dunia, dibuka pada bulan Ogos 1985. 
  • Kompleks renang Dewan Bandaraya Ipoh, Perak merupakan yang terbesar dan paling moden di Asia Tenggara. Kompleks itu juga adalah kolam renang bergelombang pertama di Malaysia
  • Malaysia adalah pengeksport minyak utama di Asia Tenggara dan merupakan negara ke-21 yang mempunyai simpanan minyak terbanyak di dunia, mengeluarkan 610,000 tong minyak sehari. 
  • Dalam tempoh sepuluh tahun, Proton menguasai 74 peratus pasaran domestik iaitu kira-kira 500,000 unit di jalan raya Malaysia dan 85,000 unit lagi dieksport ke 18 buah negara temasuk United Kingdom, New Zealand dan Australia.  
  • Malaysia merupakan pengeluar minyak sawit nombor satu dunia, mengeluarkan sebanyak 51 peratus daripada jumlah pengeluaran dunia iaitu sebanyak 7.2 juta tan pada tahun 1994 
  • Pokok getah tertua Malaysia yang ditanam 119 tahun dahulu masih dapat dilihat di Kuala Kangsar, daerah pertama menanam pokok getah di negara ini. 
  • Malaysia memiliki 37 buah bank komersil dengan rangkaian 1,246 cawangan di seluruh negara dan Maybank sebagai bank kemersil terbesar; mempunyai 399 cawangan.

PENIPUAN !!

Antara“barangan buatan”yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.

  • Kita diajar dalam buku biologi,buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam.tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.Nak ikut kafir ke nak ikut Nabi Muhamad?Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sbb hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan.so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam.makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.
  • Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaranNabi Muhamadselain susu dan madu.Cuba tengok Yahudi,mereka minum kopi, Starbuck.Profesor di UK yangYahudisemua ada segelas kopi di tangan mereka.
  • Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol,namun kambing juga adalah makanan kegemaranNabi Muhamad.Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita.Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.
  • Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus,namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.
  • Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat,contohnya coke dan maggi.Coke tu sangatlah beracun,pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5,ada racun tersembunyi).
  • Untuk pengetahuan,para kafir agen dajjal ni gak mengwar-warkan kebaikan minum soya(sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar),namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara,kanser ovari,kanser prostat,serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wanita. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium,magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

CREDIT TO : DINAR EMAS

    FAKTA LAGI

    FAKTA - FAKTA (2)
    • Bom atom pertama dibina mengambil masa selama 3 tahun dengan kos AS$3 bilion dan memerlukan saintis, jurutera dan tenaga pekerja yang ramai.
    • Maharaja Morocco, Moulay Ismail (1672 - 1727) mempunyai 525 anak lelaki dan 342 anak perempuan yang dilahirkan oleh 1,703 orang isterinya.
    • 90 peratus pengeluaran beras dunia adalah dari benua Asia dengan China sebagai pengeluar terbesar iaitu 177.7 juta tan metrik berbanding Malaysia 2.17 juta tan metrik.
    • Masyarakat Cina memerlukan 600,000 peti limau mandarin untuk merayakan Tahun Baru Cina. Ini bermakna mereka membelanjakan RM12 juta untuk membeli limau sahaja.  
    • Pulau Batu Hairan, 65 kilometer ke timur laut Kudat, Sabah merupakan pulau terbaru wujud di dunia. Pulau ini mempunyai keluasan 0.77 hektar dan 3.1 meter tinggi, ditemui pada 14 April 1988. 
    • Papua New Guinea dianggarkan mempunyai 4 juta penduduk, menggunakan paling banyak bahasa di dunia iaitu 869 kesemuanya. Setiap bahasa digunakan oleh lebih 4,000 orang penduduk. 
    • Penerbit komersil maklumat hak cipta, MicroPatent, Connecticut, Amerika Syarikat, memiliki koleksi 1,730 CD-ROM yang mengandungi hampir 20 juta halaman senarai pemilik hak cipta utiliti di seluruh Amerika Syarikat 
    • Telekom Malaysia merupakan pengendali utama telekomunikasi di negara ini, mempunyai sebanyak 29,700 kakitangan di seluruh negara. Ia membekalkan kemudahan telefon kepada 2.7 juta penduduk Malaysia; nisbah 15 buah telefon bagi setiap 100 penduduk.  
    • Kesesakan lalu lintas paling buruk direkodkan pada 12 April 1990 apabila 1.5 juta kenderaan berbaris panjang menyeberang sempadan Jerman Timur dan Jerman Barat. 
    • Hutan hujan tropika Malaysia berusia 130 juta tahun dan dipercayai sebagai hutan yang paling tua di dunia. Terdapat sehingga 180 jenis pokok dalam satu hektar hutan tersebut. 
    • Gua Gomantung di Sabah merupakan tempat kediaman lebih sejuta burung layang-layang. Sarang burung itu dieksport ke Hong Kong dan Singapura dengan harga RM8,750 sekilogram untuk dijadikan sup. 
    • Pelabuhan Barat di Pulau Indah berharga RM1.2 bilion mampu mengendalikan 12.1 juta tan kargo setahun. Jumlah sebanyak itu memerlukan masa 10 hingga 12 tahun jika dikendalikan oleh pelabuhan Pasir Gudang dan Pulau Pinang. 
    • Sungai Rajang di Sarawak merupakan sungai yang terpanjang di Malaysia, berukuran 563 kilometer. Ukuran tersebut boleh menghubungkan Muar dengan Butterworth. 

    Fakta-Fakta

    Setelah aku mencari - cari ,, akhirnya ,,,,,, Ini la yang aku nk kongsikan bersama korang ......

    FAKTA - FAKTA (1)
    • Jambatan gantung terpanjang didunia adalah di Lapangan Terbang Antarabangsa Haneda yang berukuran 124 meter panjang dan 4 meter lebar,bahagian tengah pula bersambung untuk memudahkan ia diangkat apabila kapal lalu dibawahnya.
    • Ratu anai-anai boleh hidup selama 500 tahhun dan menghasilkan 30,000 telur setiap hari.
    • Dianggarkan 80 peratus haiwan di muka bumi adalah serangga.
    • Tiram boleh mengubah jantinanya beberapa kali sepanjang hayatnya.
    • Ngauman singa boleh kedengaran sejauh 3 kilometer
    • Badak air mampu berlari lebih pantas daripada manusia.
    • Kerosakan otak akan berlaku jika suhu meningkat melebihi 41 darjah celcius.
    • Ketika bersin,semua organ dalam badan tidak berfungsi termasuk jantung.
    • Nama semua benua bermula dan berakhir dengan abjad yang sama iaitu A.
    • YO-yo merupakan senjata bahaya di Filipina.
    • Secara purata,seseorang manusia minum air sebanyak 8000 gelen air sepanjang hidupnya.
    • Secara purata,seseorang menghabiskan masa selama 2 tahun untuk bergayut di telefon sepanjang hayatnya.
    • Apabila seseorang bercakap,secara purata 300 titisan air liur akan keluar dalam tempoh seminit.
    • Mateorit yang jatuh di Hoba West, Afrika, pada tahun 1920 merupakan yang terbesar dan paling berat pernah gugur ke bumi. Ia berukuran 2.7 meter panjang dan 2.4 meter lebar dengan jumlah berat 60 tan
    • Motor elektrik terkecil di dunia berukuran 0.04sm iaitu lebih kecil daripada kepala jarum peniti, dibina oleh William MCLellan dari Amerika Syarikat. Ia mengandungi 13 bahagian dan pergerakan motor itu hanya boleh dilihat menerusi mikroskop. 
    • Ukuran red kangaroo ketika dilahirkan ialah dua sentimeter, tetapi ia membesar sehingga 2.6 meter panjang. Haiwan itu boleh melompat sejauh lebih 12 meter dalam satu lompatan dan berupaya bergerak dengan kelajuan 48 km sejam.
    • Logam osmium adalah bahan yang paling tumpat di dunia iaitu enam kali lebih tumpat daripada emas. Jongkong osmium setebal saiz wang kertas seringgit adalah seberat 2.4 kilogram. 
    • Kereta api penumpang terpanjang di dunia berukuran 1,733 meter panjang dicatatkan di Belgium pada tahun 1991. Ia mengandungi 70 buah gerabak, sebuah lokomotif elektrik dan seberat 2,786 tan.
    • Kelajuan maksimum 39,897km sejam yang dicapai oleh Apollo 10 merupakan yang terpantas pernah dicatat manusia. Kelajuan itu 15.4 kali ganda Tupolev Tu-14, pesawat penumpang paling laju di dunia. 

      Kelebihan Pokok (Red Edged Dracaena)

      Red Edged Dracaena





      • Tidak dapat hidup dalam panas terik ..
      • Tanaman yang efektif dalam membersih udara ..
      • Cepat mengesan udara yang bertoksin ..
      • Membuang toksin di udara iaitu formaldehyde ..
      • Turut membuang toksin xylene dan trichloroethlene